פרסום בסלולארי - מקרה מבחן Revol Perks
Revol Perks הוא שירות של מפעיל סלולארי קטן בארצות הברית בשם Revol Wireless שנותן קופונים ושירותי מידע חינם למשתמשים רשומים.
השירות עצמו הוא די פשוט - משתמש של Revol Wireless נרשם ע"י הורדת אפליקציה לטלפון והסכמה לתנאי שירות ומרגע זה ואילך הוא מקבל מספר פעמים ביום פרסומות בצורה של קופונים והודעות על הנחות, משחקי טריוויה ומידע על מזג האוויר. מה שמעניין בשירות הוא הדרך אותה עבר המפעיל הסלולארי (Revol Wireless) במהלך הניסוי (trial) של השירות והשינויים שביצע במודל העסקי לקראת השקת השירות בפורמט המוכר היום.
Revol Wireless הוא מפעיל סלולארי קטן ואנונימי יחסית עם (להערכתי) מספר מאות אלפי משתמשים אשר פועל במדינות Ohio, Pennsylvania, Indiana, Kentucky, Michigan, New York ומפעיל רשת CDMA עם מגוון של מכשירי Brew ותוכניות post-paid בלבד. Revol Wireless חבר לסטארט-אפ בשם Mobile Posse בתחילת 2007 לשם ניסוי בקונספט חדש של פרסום סלולארי. הקונספט דומה מאד לקונספט שמריץ Blyk באנגליה ועיקרו מתן הנחה חודשית למשתמש תמורת הסכמתו לקבלת פרסומות לטלפון הסלולארי שלו. הניסוי כלל כ - 5000 משתתפים (עפ"י ציטוטים של Revol Wireless) עם סף כניסה של חשבון חודשי של לפחות 37$. המשתתפים בניסוי קיבלו 10$ הנחה בחשבון החודשי (כל חודש) בתמורה לכך שהסכימו לקבל כ - 5 פרסומות ביום לטלפון הסלולארי שלהם. חלק מהפרסומות גם כללו קופונים ומידע על מבצעים והנחות.
את הניסוי ואת השירות עבור Revol Wireless מריץ Mobile Posse כמעט באופן עצמאי. Mobile Posse החתים מפרסמים עוד לפני שהניסוי התחיל, היה אחראי לפיתוח התוכנה על הטלפונים הרלוונטיים של Revol Wireless והריץ את האופרציה השוטפת של ניהול הפרסומות.
הניסוי נמשך כחצי שנה שבסיכומה החליט Revol Wireless לצאת לשירות חי - אבל במתכונת שונה מהניסוי. מסתבר, שלמרות המחמאות שהרעיפו על הניסוי בכירי Mobile Posse ו - Revol Wireless, הם לא הצליחו להצדיק מודל עסקי אשר מחלק נתח רווחים למשתמש הקצה בצורת תשלום חודשי קבוע, והשירות (Revol Perks) עלה לאוויר במתכונת אחרת ופחות אטרקטיבית עבור משתמשי הקצה. הרישום ל - Revol Perks כבר לא מזכה בהנחה חודשית, אלא בהטבות שנשלחות לטלפון כמו קופונים, הודעות על הנחות, מידע על מזג האוויר ומשחקי טריוויה. בקיצור, שירות תוכן חינם שנתמך בפרסומות. למרות שהמודל העסקי שהוביל את הניסוי לא הצליח ולמרות שההנחה החודשית למשתמשי הקצה כבר לא עומדת במרכזו, אין להסיק ש - Revol Perks במתכונתו החדשה לא יצליח. אולם Revol Wireless אינו מפרסם מספיק נתונים שיעידו על הצלחת השירות, כמו למשל כמות המשתמשים הרשומים והרלוונטיות של הקופונים והתוכן עבורם, וקשה להעריך האם השירות מצליח.
טקטיקת מתן הנחה חודשית למשתמשי הקצה תמורת צפייה בפרסומות אינה בלעדית ל - Revol Wireless. Virgin Mobile מציע למשתמשיו דקות שיחה חינם תמורת צפייה בפרסומות (Sugar Mama) ו - Blyk, אותו הזכרתי קודם, בנה את המודל העסקי שלו סביב מתן שירות חינם למשתמשיו תמורת הסכמתם לקבל פרסומות ב - SMS ו - MMS. Revol Wireless, לעומת זאת, הוא הראשון להודות שסכומי הכסף שזורמים מהמפרסמים פשוט אינם מספיקים כדי לממן שירותים למשתמשי קצה בכמות אטרקטיבית. Revol Wireless אמנם לא הצהיר זאת במפורש, אולם החלטתו לשנות את פורמט Revol Perks לשירות קופונים ותוכן חינם בעקבות הניסוי שערך עם Mobile Posse מעידה על כך.
Mobile Posse, אגב, גייס עוד 10M$ בתום תקופת הניסוי של Revol Perks והיציאה לשירות, זאת למרות שהמודל העסקי שלו השתנה גם כן בעקבות הפורמט החדש של השירות. Mobile Posse צריך להישען על הכנסות מפירעון של קופונים יותר מאשר על הכנסות מ - CPM שקיווה לקבל על פי הפורמט המקורי.
Revol Perks הוא שירות של מפעיל סלולארי קטן בארצות הברית בשם Revol Wireless שנותן קופונים ושירותי מידע חינם למשתמשים רשומים.
השירות עצמו הוא די פשוט - משתמש של Revol Wireless נרשם ע"י הורדת אפליקציה לטלפון והסכמה לתנאי שירות ומרגע זה ואילך הוא מקבל מספר פעמים ביום פרסומות בצורה של קופונים והודעות על הנחות, משחקי טריוויה ומידע על מזג האוויר. מה שמעניין בשירות הוא הדרך אותה עבר המפעיל הסלולארי (Revol Wireless) במהלך הניסוי (trial) של השירות והשינויים שביצע במודל העסקי לקראת השקת השירות בפורמט המוכר היום.
Revol Wireless הוא מפעיל סלולארי קטן ואנונימי יחסית עם (להערכתי) מספר מאות אלפי משתמשים אשר פועל במדינות Ohio, Pennsylvania, Indiana, Kentucky, Michigan, New York ומפעיל רשת CDMA עם מגוון של מכשירי Brew ותוכניות post-paid בלבד. Revol Wireless חבר לסטארט-אפ בשם Mobile Posse בתחילת 2007 לשם ניסוי בקונספט חדש של פרסום סלולארי. הקונספט דומה מאד לקונספט שמריץ Blyk באנגליה ועיקרו מתן הנחה חודשית למשתמש תמורת הסכמתו לקבלת פרסומות לטלפון הסלולארי שלו. הניסוי כלל כ - 5000 משתתפים (עפ"י ציטוטים של Revol Wireless) עם סף כניסה של חשבון חודשי של לפחות 37$. המשתתפים בניסוי קיבלו 10$ הנחה בחשבון החודשי (כל חודש) בתמורה לכך שהסכימו לקבל כ - 5 פרסומות ביום לטלפון הסלולארי שלהם. חלק מהפרסומות גם כללו קופונים ומידע על מבצעים והנחות.
את הניסוי ואת השירות עבור Revol Wireless מריץ Mobile Posse כמעט באופן עצמאי. Mobile Posse החתים מפרסמים עוד לפני שהניסוי התחיל, היה אחראי לפיתוח התוכנה על הטלפונים הרלוונטיים של Revol Wireless והריץ את האופרציה השוטפת של ניהול הפרסומות.
הניסוי נמשך כחצי שנה שבסיכומה החליט Revol Wireless לצאת לשירות חי - אבל במתכונת שונה מהניסוי. מסתבר, שלמרות המחמאות שהרעיפו על הניסוי בכירי Mobile Posse ו - Revol Wireless, הם לא הצליחו להצדיק מודל עסקי אשר מחלק נתח רווחים למשתמש הקצה בצורת תשלום חודשי קבוע, והשירות (Revol Perks) עלה לאוויר במתכונת אחרת ופחות אטרקטיבית עבור משתמשי הקצה. הרישום ל - Revol Perks כבר לא מזכה בהנחה חודשית, אלא בהטבות שנשלחות לטלפון כמו קופונים, הודעות על הנחות, מידע על מזג האוויר ומשחקי טריוויה. בקיצור, שירות תוכן חינם שנתמך בפרסומות. למרות שהמודל העסקי שהוביל את הניסוי לא הצליח ולמרות שההנחה החודשית למשתמשי הקצה כבר לא עומדת במרכזו, אין להסיק ש - Revol Perks במתכונתו החדשה לא יצליח. אולם Revol Wireless אינו מפרסם מספיק נתונים שיעידו על הצלחת השירות, כמו למשל כמות המשתמשים הרשומים והרלוונטיות של הקופונים והתוכן עבורם, וקשה להעריך האם השירות מצליח.
טקטיקת מתן הנחה חודשית למשתמשי הקצה תמורת צפייה בפרסומות אינה בלעדית ל - Revol Wireless. Virgin Mobile מציע למשתמשיו דקות שיחה חינם תמורת צפייה בפרסומות (Sugar Mama) ו - Blyk, אותו הזכרתי קודם, בנה את המודל העסקי שלו סביב מתן שירות חינם למשתמשיו תמורת הסכמתם לקבל פרסומות ב - SMS ו - MMS. Revol Wireless, לעומת זאת, הוא הראשון להודות שסכומי הכסף שזורמים מהמפרסמים פשוט אינם מספיקים כדי לממן שירותים למשתמשי קצה בכמות אטרקטיבית. Revol Wireless אמנם לא הצהיר זאת במפורש, אולם החלטתו לשנות את פורמט Revol Perks לשירות קופונים ותוכן חינם בעקבות הניסוי שערך עם Mobile Posse מעידה על כך.
Mobile Posse, אגב, גייס עוד 10M$ בתום תקופת הניסוי של Revol Perks והיציאה לשירות, זאת למרות שהמודל העסקי שלו השתנה גם כן בעקבות הפורמט החדש של השירות. Mobile Posse צריך להישען על הכנסות מפירעון של קופונים יותר מאשר על הכנסות מ - CPM שקיווה לקבל על פי הפורמט המקורי.